МАЛА БІЗНЕС-ШКОЛА
Львівського інституту менеджменту
|

школярів 5-7 класів, які хочуть стати фінансово грамотними,
запрошуємо «розплутати»
 У
програмі:
§
Мій власний
бюджет, чи Сам собі розпорядник §
Що таке
справжні гроші?
§
Я закордоном
§
Податки: + і
–
§
Що більше:
гроші у банку чи у банці?
§
Пастки
страхування
§
Дуже цінні
папери
Докладніше:
Власні фінанси
(бюджет та фінансове планування)
"Я - сам собі розпорядник власного бюджету"
|
-
власний бюджет на
місяць,
-
відкриття віртуально
карткового рахунку в банку,
-
заповнення шаблону
бюджету у формі карти бажань,
-
складання бюджету та
його виконання,
-
Розрахунок необхідних
коштів в шаблоні бюджету
|
Гроші
(необхідність виникнення, суть, функції)
|
-
ділова гра "Гроші
- не все так банально",
-
де виникли гроші,
фальшиві гроші,
-
гра “Кораблик” - про суть і функції грошей
|
Обмінні операції.
|
-
валютний курс,
-
“виграшні обмінні
операції” як не втратити, купуючи в інших країнах
-
порівняння і
обчислення обмінних курсів
|
Податки
|
-
"Хто вони такі,
ті злісні ПОДАТКИ".
|
Банки
|
-
депозити та кредити та
їх складові,
-
правила поведінки в
банку,
-
рольова гра "Я
грамотний клієнт банку",
-
Кейс “Надійний банк:
який він?”
-
Розрахунок депозитного
(складного і простого) і кредитного відсотка
|
Страхування
|
-
Що страхуємо? Де
страхуємо?
-
Гра «Страхування від А
до Я» або "Як застрахуватися і не потрапити у пастку"
-
Розрахунок страхової
премії
|
Інші фінансові установи
|
-
Кредитні спілки,
посередники
|
Інвестиції
|
-
Біржа, цінні папери
|
Зареєструватися НЕОБХІДНО:
вул.Ліська,16, кімн.216 (032) 241-90-50 (032) 241-90-48 063 792 9284 limlviv@gmail.com www.lim.lviv.ua
Коротко про фінансову НЕграмотність
Нерідко
чуємо: 90% населення володіють лише 10% доходів, тоді як багатих людей 10% і
вони володіють 90% національного багатства. Чому так? Як показують зарубіжні дослідження, навіть у найбільш економічно
розвинутих країнах більшість населення має низький рівень фінансової
обізнаності, тобто недостатньо підготовлені для того, щоб управляти своїми
фінансами та грамотно користуватися фінансовими
послугами.
Так, за результатами першого всеукраїнського соціологічного дослідження
«Фінансова грамотність та обізнаність в Україні» було встановлено, що 39 %
населення нашої країни не мають банківських рахунків. Більшість громадян
користуються лише базовими фінансовими послугами, серед яких
·
оплата комунальних платежів через
банк (72 %);
·
користування банківським рахунком
та пластиковою карткою (68 %);
·
споживчий кредит (30 %);
·
проведення платежів через
термінали платіжних систем (38 %);
·
користуються послугою переказу
грошей через банк (92%);
·
обмін валюти (31 %) та інше.
Окрім того, рівень довіри до фінансового сектору
України є дуже низьким. Результати
дослідження також вказують, що більшість українців гадки не має до кого
звертатися по інформацію чи допомогу у випадку суперечок із фінансовими
організаціями. У відповідь на це запитання 31% населення назвали судові органи,
24% - уповноваженого у справах захисту прав людини, 22% не змогли надати
відповідь.
Правильне ставлення до особистих фінансів необхідно прищеплювати
дитині з народження.
Міжнародні організації аргументовано доводять, що фінансова освіта
споживачів є тим фундаментом, що має підтримувати нормальне функціонування
ринків капіталу та економіки в цілому.
Мар'яна Бас, викладач фінансових програм Малої бізнес-школи
|